ponedeljek, 21. november 2011

Pripravek iz jajčnih lupin za boljše kosti

Nekje sem zasledila, da je v jajčni lupini okrog 90% apnenca, 10 % pa ostalih snovi. Že moja mama si je za izboljšanje kostne mase pripravljala podobno mešanico in vsako jutro popila po en naprstnik tekočine. Malo sem poguglala in moj način priprave je kar pravšnji.

Jajčne lupine operem s toplo vodo in odstranim kožico. Ne steriliziram jih s prekuhavanjem, ampak posodo z lupinami dam v pečico za nekaj minut, kadar že pečem kaj drugega. Tako se lupine posušijo in sterilizirajo naenkrat.

Lupine nato stolčem v manjšem možnarju. Drobim toliko časa, dokler ne dobim primernega prahu. Prah nato stresem v bolj globok kozarec za vlaganje, čez pa polijem sveže iztisnjen limonin sok. 

Pozor! Zmes bo zaradi kisline in apnenca zašumela in se dvignila, zato mora biti kozarec dovolj globok. 

Mešanico pustim čez noč na pultu, da se naredi bela usedlina, ki jo zlijem (precedim) k svežemu pomarančnemu soku in popijem za zajtrk.

Morebitne nepravilnosti: pravilno naj bi bilo užiti le za noževo konico prahu, to naj bi vmešali v jogurt in pojedli...Ker sem naenkrat "popila" kar štiri jajčne lupine, naj bi se presežek kalcija neizkoriščen izločil. No, kar je je:)

Drugo pomembno opozorilo pa se tiče domačih in trgovinskih jajc. Iz domačih jajc je nastala lepa bela usedlina, lepo je šumelo, ko sem prilila limono. Zmes je bila precej nevtralnega vonja in okusa.

Pri naslednji pripravi nisem imela lupin domačih jajc in z možem sva nekako prišla do zaključka, da kura itak naredi apnenec na organski način in da je apnenec pač apnenec. 

Toda pozor še enkrat! Ko sem na ta prah zlila limonin sok, zmes ni samo šumela, ampak jo je odneslo čez rob kozarca. Naslednje jutro pa je bila v kozarcu rjava in smrdeča brozga, ki sem jo vrgla na kompost.

Iz slučajno doma narejenega poskusa sklepam, da je 90% apnenca res apnenec, v preostalih 10% pa se očitno skrivajo tudi kakšni predelani strupi, ki jih kokoš dobi s hrano. 

Torej še enkrat potrjena resnica, da večinoma pojma nimamo, kaj tlačimo v usta. Še posebej, če so to jajčne lupine:))))